Compliance is verantwoordelijk voor het waarborgen van de naleving van alle relevante wet- en regelgeving en ethische standaarden. Dit omvat onder meer conformiteit met financiële regelgeving, zoals anti-witwaswetgeving en integriteitsrichtlijnen, evenals het waarborgen van transparantie in investeringsbeslissingen. Via customer due diligence (CDD) wordt bij bij transacties de “ultimate beneficial owner” (UBO) onderzocht. Compliance draagt bij aan de bescherming van investeerders, het voorkomen van juridische risico’s en het behouden van een sterke reputatie binnen de vastgoedsector.
Organisatie
Onze organisatie is ingericht op de hoofdactiviteiten fund-, portefeuille- en assetmanagement en op de noodzakelijke ‘checks & balances’ binnen de organisatie en de processen. Alle relevante disciplines voor het volledig zelfstandig en onafhankelijk functioneren zijn hiervoor aanwezig. Een hoge mate van efficiency wordt bereikt door de inzet van beproefde systemen en processen.


Directie
Jaap van der Bijl (CEO)
Investor Relations, Juridische & Fiscale Zaken, HR, Secretariaat, Research & Strategie, Acquisitie, ESG, Secretaris
Erwin Wessels (CIO/COO)
Portefeuille Management Woningen – Winkels, ESG Project Management en Technisch Project Management
Cyril van den Hoogen (CFO)
Administratie & Rapportage, Control, Risk Management, Compliance en Digital Management
Raad van Commissarissen
De Raad van Commissarissen houdt toezicht op Altera, het door de directie van Altera vastgestelde beleid en de algemene gang van zaken bij Altera. Aangezien de werkzaamheden van Altera worden uitgevoerd als Beheerder van de vastgoedfondsen, heeft de Raad van Commissarissen functie ten aanzien van de fondsen.
De RvC speelt een rol in de besluitvorming bij grote acquisities en disposities. De voorzitter treedt op als voorzitter van de Participanten Vergaderingen.
De Raad van Commissarissen bestaat uit:
Maria Molenaar, Voorzitter | Heino Vink | Patrick Groenendijk
CFO
CEO
CIO / COO
Vragen?
Neem gerust contact met ons op. Wij zijn te bereiken van 08:30 – 17:30 uur.
info@altera.nl
020 545 20 50